Sulmi i Parisit: Njerëzit janë bërë për të paguar për politikat qeveritare katastrofale

Nga Mehmet Ugur, 20 nëntor 2015

Mehmet-UgurNë momentin që po shkruaj, 129 persona janë konfirmuar të vdekur si rezultat i sulmit të tmerrshëm terrorist me objektiv civilët në Paris. Ajo erdhi pas një numër sulmesh të ngjashme në Ankara dhe Bejrut.

Ashtu si të gjithë njerëzit e zakonshëm, zemra ime vajton për viktimat, familjet e tyre dhe të dashurit. Ndryshe nga liderët politikë, megjithatë, unë nuk u ofroj asnjë ngushëllim presidentit Hollande apo shtetit francez. Ata nuk meritojnë asgjë nga ky lloj. Humbja e jetëve në Paris ka qenë një pasojë e mbështetjes së paligjshme që qeveritë perëndimore franceze dhe të tjera, kanë dhënë për luftëtarët radikal islamik, duke filluar me talebanët në Afganistan dhe duke kulminuar në Siri.

Ka një gamë të gjerë të argumenteve të arsyetuara (Jonathan Matusitz, Terrorizmi dhe Komunikacioni, Sage, 2013) mbi arsyet pse ndodh terrorizmi dhe cilat politika të ndryshme nënkuptohen për ta luftuar atë. Sulmet terroriste të dekadës së fundit bëjnë thirrje për të menduarit e ri dhe këtu është pikërisht publiku që vihet përpara shkencëtarëve politikë dhe politikëbërësve. Edhe pse të bashkuar në neveri ndaj sulmeve terroriste të të gjitha llojeve, për njërzit e zakonshëm janë gjithashtu çështje serioze në kuadrin e lidhjes midis rritjes së kërcënimit të sigurisë me të cilat përballen vendet e tyre dhe mbështetjen e qartë ose të heshtur që qeveritë e tyre kanë dhënë për grupet terroriste, përfshirë financat, trajnimin dhe armatosjen. Ky është një fenomen i ri që përkoi me ndërhyrjet ushtarake në Afganistan, Irak, Libi dhe Siri.

Në të vërtetë, Al-Kaeda dhe terroristët ISIS përdorin një retorikë fetare. Si të tilla, ato ndajnë gjuhën e përbashkët me terroristët e tjere që përdorin fenë si një thirrje grumbullimi për mbështetje dhe justifikim për veprimet e tyre. Megjithatë, kjo është vetëm një pjesë e tregimit. Pa mbështetjen eksplicite apo të heshtur nga qeveritë perëndimore, organizatat që kryen sulmin 11 shtatorit në vitin 2001, bombardimet në Londër në vitin 2005, bombardimet vetëvrasëse në Suruç dhe Ankara në Turqi, sulmi i Bejrutit dhe në fund sulmi në Paris, ata nuk do të kishin zhvilluar kurrë makinat ndërkombëtare vrasëse që ata kanë bërë.

Pavarësisht retorikës së tyre fetare, është e rëndësishme që të njohim se Al-Kaeda dhe ISIS nuk shfaqet si një reagim ndaj shtypjes fetare në Afganistan, Irak apo Siri. Në të kundërt, ata dolën dhe lulëzuan si pjesë ose pasojë e projekteve politike të projektuara dhe zbatuara nga fuqitë perëndimore. Ata kanë përdorur fenë si një mjet i përshtatshëm për mbushjen e vakumit institucional dhe të pushtetit të krijuar nga benefaktoret e tyre.

Për ta përmbledhur, ne jemi ballafaquar me një tip të ri të terrorizmit, permes të cilit qeveritë perëndimore janë përgjegjëse jo vetem për krijimin e një vakumi, pushteti i cili ka vepruar si një faktor të tërheqë oreksin e organizatave terroriste për të mbushur boshllëkun, por edhe për krijimin e furnizimit me kushte periferike në aspektin e “kapitalit njerëzor” dhe Financave.

ISIS dhe dështimet e politikës së jashtme perëndimore

Sfondi për këtë gjendje e trishtuar e punëve është njohuri e zakonshme. Shfaqja e një sistemi njëpolar botëror në fillim të viteve 1990 ka detyruar qeveritë perëndimore që të shtyjnë për dominimin e tregut të pakufizuar në vend dhe jashtë vendit. Gjithashtu, triumfalizmi është bërë normë e politikës së jashtme, e cila përqafoi ndërhyrjet ushtarake që synojnë ndryshimin e regjimit në kundërshtim me të drejtën ndërkombëtare dhe ne kundërshtim publik masiv.

Një komponent i strategjisë se “regjim-ndryshimit” ishte për të mbështetur dhe bashkepunuar me grupet e armatosura jo-shtetërorë. Ushtrimi i parë pilot ishte mbështetja direkte dhe indirekte (nëpërmjet ISI e Pakistanit) nga administrata amerikane, dhënë për talebanët në Afganistan në vitet 1990. Mbështetja mori një formë ‘të paparamenduar’ gjatë viteve 2000, kur talebanët nderhyne ndaj shtetit të dështuar te SHBA që na kishte lënë prapa.

Pastaj erdhi lufta në Irak, e cila ka krijuar një numër të madh të grupeve të armatosura sunite, duke përfshirë Al-Kaedën në Irak. Ky i fundit u bashkua me grupet e tjera sunite kryengritësve në vitin 2006, për të formuar ISIS. Terren Rekrutimi për këto grupe ishte nga sunitë që kanë humbur punët dhe mjetet e jetesës si rezultat i ndërhyrjes ushtarake perëndimore në Irak.

Lidhja midis ndërhyrjeve perëndimore dhe forcimit e grupeve terroriste, ishte evidente edhe pas përmbysjes së Gaddafit në Libi . Nën hundën e mbikëqyrjes Perëndimore, depot e armëve u plaçkitën nga libianë dhe armët u dërguan në Siri përmes një aleati të NATO-s – Turqise. The Times raportoi në një dërgesë të armëve më 14 shtator 2012. Kjo nuk ka gjasa të ketë qenë vetëm Dërgesa. Pulitzer Prize- gazetar fitues i Seymour Hersh, shkroi një artikull në prill të vitit 2014 , në të cilin ai ekspozoi një marrëveshje te klasifikuar midis CIA-s , Turqise dhe rebelëve sirianë për të krijuare rrjetine fshehtë, “vijën rat “, e cila përdoret për të kanalizuar armë dhe municione nga Libia në Siri përmes Turqisë . Financimi është siguruar nga Turqia , Arabia Saudite dhe Katari , me njohuri të plotë të autoriteteve amerikane.

Çfarë shtrihet përpara?

Reagimet e qeverive perëndimore për sulmin terrorist në Paris nuk ngjallin optimizëm për të ardhmen për tri arsye. E para ka të bëjë sigurisht me “refleksin e sigurisë” përmes të cilit të gjitha shtetet dhe qeveritë përpiqen për të “provuar vlerën e tyre” duke siguruar kontekstin e politikës pas sulmeve terroriste të mëdha. I parë më vete, theksi mbi sigurinë pas një sulmi terrorist është një reagim i natyrshëm dhe ndihmon sigurinë publike dhe çfarë mund të shkojë në lidhje me jetën e përditshme. Megjithatë, Shtetet e Bashkuara japin nje refleksion se siguria vjen me një çmim: shkurtim të lirive dhe shtrembërim të bilancit shtet- shoqëri. Ky ka qenë rasti në SHBA pas sulmit 9/11, në Turqi pas sulmeve binjake në Ankara dhe janë këto raste, më shumë se sa ka gjasa që të jetë rasti në Francë.

Çfarë është e përbashkët për reflekset e sigurisë deri më tani, është se është rritur survejimi, kufizimet mbi migrimin dhe lirinë e fjalës, dhe rritja e buxheteve të mbrojtjes/ sigurisë në kurriz të shëndetit, arsimit dhe mbështetje sociale. Me pak fjalë, shteti përdor ‘refleksin e sigurisë’ së re- pohon autoritetin e vet, një pjesë e rëndësishme e cila është dorëzuar në aktorë globalë të korporatave me dëshirë apo pa shumë rezistencë . Reagimet fillestare e qeverisë franceze tregojnë se shteti francez do të ndjekë të njëjtin kurs. Arsyeja e dytë ka të bëjë me hipokrizinë. Franca dhe të gjitha qeveritë e tjera perëndimore deri më tani kanë dështuar në frontet e mëposhtme:

  1. Mosnjohja e pasojave katastrofike të ndërhyrjeve ushtarake perëndimore për popujt e Irak, Libi dhe Siri (lejon të bëjnë çdo gjë vet);
  2. Dështimi në përputhje me të drejtën ndërkombëtare për të ndaluar mbështetjen e grupeve të armatosura të paligjshme me qëllim të arritjes së objektivave të politikës së jashtme; dhe
  3. Dështimi për të parandaluar në mënyrë flagrante Arabinë Saudite apo Turqinë (dy vendet me abuzimet e të drejtave të njeriut) nga destabilizimi i fqinjëve kryesisht për arsye sektare.

Duke pasur parasysh këtë peizazh te dështimeve, klithmes publike nga qeveritë perëndimore kundër akteve terroriste nga ISIS dhe/ose Al -Kaeda do të vazhdojë ti mungojë kredibiliteti pasi ata janë të lirë të një bazë të shëndoshë morale. Kjo është një dobësi e madhe që ISIS dhe grupe të tjera terroriste do të vazhdojnë të shfrytëzojne në të ardhmen. Ai gjithashtu do të thotë se mbështetja bazë për ISIS dhe organizatat e tjera terroriste islamike nuk do të ndikohej nga zyrtarët e shtetit Perëndimor apo retorika e medias qe gropos “vlerat perëndimore ” kundër terrorizmit.

Së fundmi, qeveritë perëndimore – përfshirë Francën – kanë dështuar të bëjnë dallimin në mes të sulmeve terroriste që ndodhin pa neglizhencë të qartë nga ana e shtetit si ofrues të sigurisë (siç është rasti në Paris) dhe atyre që ndodhin si rezultat i – motivuar politikisht nga neglizhenca shtetërore për shkak të së fundit armiqësi drejt objektivit .

Të tilla neglizhenca të shtetit të motivuara politikisht ishin vulë e dy sulmeve terroriste në Turqi: objektivi I shtyn demonstruesit paqësorë që qeveria (dhe kryetari) kishte targetuar sistematikisht para dhe pas sulmeve që vranë 33 njerëz në Suruç dhe 102 njerëz në Ankara. Njerëzit dhe organizatat e tyre (duke përfshirë Partinë Popullore Demokratike dhe sindikatat e ndryshme tregtare dhe shoqatave profesionale) janë targetuar si mbështetës të terrorizmit, pavarësisht nga fakti se demonstratat e tyre ishin paqësore dhe ata thjesht kërkuan paqe, liri dhe drejtësinë në fytyrë e rritje te autoritarizmit në Turqi. Ata donin një fund me mbulimin e skandaleve të korrupsionit, zbutjen e gjyqësorit dhe medias, qe lufton kundër kurdëve në Turqi dhe Siri duke përdorur dhunë ekstreme ndaj protestuesve paqësorë,.

Si retorika zyrtare drejtuar nga opozita, forcat turke të sigurisë dhe gjykatat kanë treguar në mënyrë të përsëritur se ata me shume do të mbrojnë interesat politike të qeverisë në pushtet sesa do te ofrojne siguri dhe drejtësi për të gjithë. Përveç kësaj, qeveria e ka bërë më të lehtë për ISIS për të sulmuar në Turqi duke lehtësuar lëvizjen e armëve dhe terroristëve përtej kufirit të saj me Sirinë. Dëshmi mbi dërgimin e armëve në automjetet e rënda dhe madje edhe ne ambulanca kane dalë në sipërfaqe, por ato u mbuluan menjëherë dhe pa mëshirë nga qeveria. Së fundmi, qeveria turke ka intensifikuar sulmet e saj mbi qytetet kurdë dhe qytetet në vend kane marrë një qëndrim të fortë kundër Isis, të cilën ajo nuk pranoi ta klasifikojë si një grup terrorist deri kohët e fundit .

Prandaj, sulmet ISIS në Turqi, në krahasim me ato në Paris, duhet të shihen si akte terroriste të shtetit, lehtësisht te dallueshme nga lloji i terrorizmit që ndodh pa neglizhencë të motivuar politikisht të shtetit në vendin e synuar. Megjithatë, asnjë qeveri perëndimore ska guxuar ta bëjnë këtë dallim, thjesht sepse Turqia është konsideruar si një ” partner strategjik ” në interesat e tyre gjeo-politike , të mbrojtjes dhe të biznesit. Dështimi i vazhdueshëm i zyrtarëve perëndimorë për të sfiduar qeverinë turke dhe krah me viktimat e terrorit shtetëror , orkestruar nuk ka shkuar pa u vënë re .

Së fundmi, krerët e shteteve perëndimore u mblodhën për samitin e G-20 në Turqi, qeveria e të cilit nuk e konsideron ISIS si një organizatë terroriste deri kohët e fundit. Edhe pa gjendjen e jashtëzakonshme të vendosur në rajonin kurd në Turqi dhe sulmet e qeverisë në media, qasja e Turqisë për ISIS dhe sulmi e këtij të fundit në Paris duhet të kishte qenë më shumë se arsye të mjaftueshme për anulimin e samitit. Një akt i tillë i besueshëm dhe moralisht i qëndrueshem do të kishte qene një sinjal i qartë dhe i fortë duke pasur parasysh se bashkësia ndërkombëtare është serioze në lidhje me luftën kundër terrorizmit ndaj ISIS dhe strukturave qe e lehtësojne atë. Megjithatë, nuk u duk të ishte ky rasti.

Duket sikur njerëzit e zakonshëm do të vazhdojnë të paguajnë çmimin katastrofal, hipokrit të politikave qeveritare – duke duruar të paktën regjime më pak demokratike në Perëndim dhe regjime gjithnje e më autoritare në Lindjen e Mesme; ose, në rastin më të keq, duke vuajtur në duart e terroristëve. Një faktor mund të zhvillohet në një mënyrë për të rrezuar këtë parashikim pesimist: një protestë masive kundër politikave të pamatura publike të jashtme përtej vendit dhe nënshtrimit të qeverive për interesat e “shtëpisë”

    Thënie për Shtetin

    • Një burrë shteti është një politikan që e vë vehten në shërbim të kombit. Një politikan është një burrë shteti që vë kombin e tij në shërbim të tij.
      - Georges Pompidou
    • Në politikë duhet të ndjekësh gjithmonë rrugën e drejtë, sepse je i sigurt që nuk takon kurrë asnjëri
      - Otto von Bismarck
    • Politika e vërtetë është si dashuria e vërtetë. Ajo fshihet.
      - Jean Cocteau
    • Një politikan mendon për zgjedhjet e ardhshme, një shtetar mendon për gjeneratën e ardhshme
      - Alcide de Gasperi
    • Europa është një Shtet i përbërë prej shumë provincash
      - Montesquieu
    • Duhet të dëgjojmë shumë dhe të flasim pak për të berë mirë qeverisjen e Shtetit
      - Cardinal de Richelieu
    • Një shtet qeveriset më mirë nga një njëri i shkëlqyer se sa nga një ligj i shkëlqyer.
      - Aristotele
    • Historia e lirisë, është historia e kufijve të pushtetit të Shtetit
      - Woodrow Wilson
    • Shteti. cilido që të jetë, është funksionari i shoqërisë.
      - Charles Maurras
    • Një burrë shteti i talentuar duhet të ketë dy cilësi të nevojshme: kujdesin dhe pakujdesinë.
      - Ruggiero Bonghi